Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să
se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite
în alt stat membru al Uniunii Europene
ANEXA Nr. 2*)
___________
*)
Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
┌──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ │ Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile │ │
│ SIGLĂ │ neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în │ 308 │
│ │ alt stat membru al Uniunii Europene │ │
└──────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘
┌─────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│ ANUL:│ │ │ │ │ PERIOADA:│ │ │ - │ │ │
└─────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME│ │
├──────────────────────┴──────────────┬───────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┬───────────────────┴───────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│ŢARA DE REZIDENŢĂ│ │
├─────────────────┴──────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETĂ ÎN ŢARA DE REZIDENŢĂ│ │
├────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────┬─────────────────────────────────────┬───────┬────────────────────────────────────┤
│COD POŞTAL│ │TELEFON│ │
├──────────┼─────────────────────────────────────┼───────┼────────────────────────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
├──────────┴─────────────────────┬───────────────┴───────┴────────────────────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE│ │
└────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT │
├─────────────────────┬──────────────────────────┬───────┬────────────────────────────────────┤
│NR. ACT ÎMPUTERNICIRE│ │ DATA │ │
└─────────────────────┴──────────────────────────┴───────┴────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME│ │
├──────────────────────┴────┬─────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┬────────────────────┴──────┬──────┼───┼───┴───┴───┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│JUDEŢ │ │SECTOR│ │LOCALITATE │ │
├──────┼───────────────────────────┴──────┴───┴───────┬───┼────────┬────┬────────┬───┬────────┤
│STRADA│ │NR.│ │BLOC│ │SC.│ │
├──────┼─────┬───┬─────┬───────────┬──────────────────┼───┴───┬────┴────┴────────┴───┴────────┤
│ET. │ │AP.│ │COD POŞTAL │ │TELEFON│ │
├──────┼─────┴───┴─────┴───────────┼──────┬───────────┴───────┴───────────────────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL│ │
└──────┴───────────────────────────┴──────┴───────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│IBAN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┬──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│TITULARUL CONTULUI│ │
├──────────────────┼──────────────────────────┬────────────┬──────────────────────────────────┤
│CONT NUMĂRUL │ │CODUL BĂNCII│ │
├──────────────────┼──────────────────────────┴────────────┴──────────────────────────────────┤
│NUMELE BĂNCII │ │
├──────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BĂNCII │ │
├──────┬───────────┴───────────────────┬──────┬───────────────────────────┬─────┬─────────────┤
│ORAŞUL│ │ ŢARA │ │ COD │ │
└──────┴───────────────────────────────┴──────┴───────────────────────────┴─────┴─────────────┘
┌──────────────┬───┬───┬───┬────────────────┬───┬───┬───┬─────────────────────────┬───┬───┬───┐
│NR. ANEXE │ │ │ │NR. FACTURI │ │ │ │NR. DOCUMENTE DE IMPORT │ │ │ │
└──────────────┴───┴───┴───┴────────────────┴───┴───┴───┴─────────────────────────┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────┬───┬───────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Aţi mai avut cereri de Da│ │Nr. de referinţă al │ │ │ │ │ │ │
│rambursare anterioare? ├───┤cererii anterioare │ │ │ │ │ │ │
│ Nu│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────┴───┴───────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┐
│Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din greşeală. │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar următoarele: │
│ - în perioada la care se referă actuala cerere de rambursare, nu am efectuat livrări de │
│bunuri sau prestări de servicii ce au avut loc sau au fost considerate ca având loc în │
│România, cu excepţia, după caz a serviciilor prevăzute la pct. 49 alin. (3) lit a) şi b) din │
│Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, │
│ - bunurile şi serviciile pentru care solicit rambursarea taxei aferente au fost utilizate │
│în vederea desfăşurării activităţii mele în calitate de persoană impozabilă, │
│ - faptul că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia│ │
├────────────────┬────────────────────┴────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Funcţia │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ Ştampila │
│Semnătura │ │ │
└────────────────┴─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completează de personalul organului fiscal │
├──────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────┼────────────────┬─────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Număr înregistrare│ │Data înregistrare│ │ │ / │ │ │ / │ │ │ │ │
├──────────────────┴────────────────┼─────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.03.02/8
|
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA │
├────┬───────┬─────────────────┬────────────┬────────────┬────────┬────────┬────────────┤
│ │ │ │ │ Codul │ │ │Suma de taxă│
│ │ │ │ │ de │ │ │pe valoarea │
│Nr. │ │Natura bunurilor │ Denumirea │identificare│ Data │Numărul │ adăugată │
│crt.│Tipul*)│sau a serviciilor│partenerului│ fiscală │facturii│facturii│ solicitată │
│ │ │ │ │ al │ │ │ la │
│ │ │ │ │partenerului│ │ │ rambursare │
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┴───────┴─────────────────┴────────────┴────────────┴────────┴────────┼────────────┤
│TOTAL: │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
|
*)
A - achiziţie, I - import, S - prestări de servicii.
ANEXA Nr. 3
INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt
stat membru al Uniunii Europene
1. Cererea de
rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu
sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în
alt stat membru al Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de
alte persoane impozabile şi achitate de acestea pentru bunurile mobile care
le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în beneficiul lor în
România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o
perioadă de minimum 3 luni sau maximum un an calendaristic ori pe o perioadă
mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
Cererea se
depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa
devine exigibilă.
2.1. Cererea se
depune în format electronic:
- la registratura
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
- la poştă, prin
scrisoare recomandată.
2.2. Formatul
electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de
solicitant cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat, conform
legii.
Formatul se
editează în două exemplare:
- un exemplar se
depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se
păstrează de către solicitant.
Formatul
electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă
elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent
pe suport electronic.
Programul de
asistenţă este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea
fiscală sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului
Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
MODUL DE
COMPLETARE
a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate
în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat
membru al Uniunii Europene
Secţiunea 1
- anul la care se
referă declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
- perioada aferentă
operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va
înscrie 02-06)
Cartuşul Date
de identificare a solicitantului conţine:
1. Denumire/nume,
prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei
impozabile.
2. Codul de
înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în
scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de
origine a solicitantului.
Înscrierea
cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
3. Se completează
datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau
domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.
Reprezentare
prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un
împuternicit, se bifează căsuţa corespunzătoare şi se completează datele
referitoare la numărul şi data actului de împuternicire.
Cartuşul Date
de identificare ale împuternicitului se completează doar în cazul în care
depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit şi conţine:
1. Denumire/nume,
prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele
împuternicitului.
2. Codul de
identificare fiscală - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în
certificatul de înregistrare fiscală, sau codul numeric personal, în cazul în
care împuternicitul este persoană fizică.
Înscrierea
cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
3. Se completează cu
datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau
domiciliul fiscal, după caz) al împuternicitului.
Cartuşul
Informaţii financiare conţine:
1. Suma solicitată la
rambursare - se înscrie suma solicitată. Înscrierea cifrelor în casetă se
realizează cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se va
înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma
solicitată.
3. Titularul contului
- se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numărul - se
înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma
solicitată.
5. Codul băncii - se
înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
6. Numele băncii - se
înscrie numele băncii.
7. Adresa, oraşul,
ţara şi codul poştal al băncii - se înscrie adresa exactă a băncii
nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Contul trebuie
deschis la o instituţie de credit participantă la sistemul electronic de plăţi
din România sau la o instituţie de credit din străinătate. În această situaţie,
instituţia de credit unde se află deschis contul în care urmează a se efectua
plata trebuie să aibă un corespondent în România.
Nr. anexe - se
înscrie numărul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi -
se înscrie numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea
sumei solicitate.
Nr. documente
de import - se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc cererea
pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
În cazul în
care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest
lucru se specifică prin bifarea căsuţei corespunzătoare, precum şi prin
specificarea numărului de referinţă repartizat acelei cereri. În cazul în care
nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, se bifează căsuţa "Nu".
Secţiunea 2
Cuprinde
operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal
toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestările de servicii
ce i-au fost efectuate.
Tipul - se
înscrie tipul operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru
import, S - pentru prestări de servicii.
Natura
bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau
importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea
partenerului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a
prestatorului de servicii.
Codul de
identificare fiscală al partenerului - se înscrie codul de identificare
fiscală comunicat de către furnizor sau prestatorul de servicii.
Data facturii
şi numărul facturii - se înscriu data, respectiv numărul facturii din care
reiese suma solicitată spre rambursare.
Suma de taxă
pe valoarea adăugată solicitată la rambursare - se înscrie suma de taxă pe
valoarea adăugată ce reiese din factura respectivă.
Toate sumele
se înscriu în lei.
ANEXA Nr. 4
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Denumirea
formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate
în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Cod MF:
14.13.03.02/8
Format: A4/t1
Caracteristici
de tipărire:
- se utilizează
echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de
asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzează:
gratuit
Se utilizează
la: rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al
Uniunii Europene
Se întocmeşte
de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Circulă: - în
format electronic, la organul fiscal competent;
- în format hârtie,
în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
▪ un exemplar
la solicitant;
▪ un exemplar
la organul fiscal.
Se păstrează:
- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la
dosarul fiscal al solicitantului.
ANEXA Nr. 5
MINISTERUL
FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA
NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
Serviciul de
administrare a contribuabililor nerezidenţi
Nr.
înregistrare ............... data ...............
DECIZIE DE
RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate
să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în
alt stat membru al Uniunii Europene
Către:
Denumire/Nume, prenume ...............................................
Cod de
identificare fiscală .................................................
Adresa:
Localitatea ........................................................, str.
........................................... nr. ...., bl. ....., ap. .....,
etaj ......., judeţul/sectorul ...............................................
.
În baza art.
1472 alin. (1) lit. a) din Legea
nr. 571/2003
privind
Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a
art. 83
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru perioada
.........................................................., înregistrată cu
nr. ............................. din ..................................... cu
numărul de referinţă ................................. şi a analizei/cercetării
la faţa locului efectuate în perioada .......................................,
se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel:
TVA solicitată
la rambursare .......................... lei
TVA aprobată
la rambursare .......................... lei
TVA respinsă
la rambursare .......................... lei
Motivul de
fapt
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Temeiul de
drept
Act normativ:
..................................................., art. ..... paragraful
.............. pct. ...... lit. ..... alin. ..........
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
Suma aprobată
la rambursare urmează procedura prevăzută la
art. 111,
112
sau 113,
după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
Prezenta
decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în
termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, la
organul fiscal competent, potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Aprobat Verificat Întocmit
Funcţia Funcţia Funcţia
................. .................... ........................
(Nume, prenume) (Nume, prenume) (Nume, prenume)
................. .................... ........................
(Data) (Data) (Data)
................. .................... ........................
(Semnătura) (Semnătura) (Semnătura)
|
Cod MFP:
14.13.02.02/08
Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura