Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura


   ANEXA Nr. 1


    PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să
se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite
în alt stat membru al Uniunii Europene


   ANEXA Nr. 2*)
    ___________
   *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
   
┌──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│                  │     Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile     │              │
│      SIGLĂ       │ neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în │     308      │
│                  │            alt stat membru al Uniunii Europene            │              │
└──────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘
┌─────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│                    ANUL:│   │   │   │   │                      PERIOADA:│   │   │ - │   │   │
└─────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI                                                        │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME│                                                                      │
├──────────────────────┴──────────────┬───────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA│               │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├─────────────────┬───────────────────┴───────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│ŢARA DE REZIDENŢĂ│                                                                           │
├─────────────────┴──────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETĂ ÎN ŢARA DE REZIDENŢĂ│                                                        │
├────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┤
│                                                                                             │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│                                                                                             │
├──────────┬─────────────────────────────────────┬───────┬────────────────────────────────────┤
│COD POŞTAL│                                     │TELEFON│                                    │
├──────────┼─────────────────────────────────────┼───────┼────────────────────────────────────┤
│FAX       │                                     │E-MAIL │                                    │
├──────────┴─────────────────────┬───────────────┴───────┴────────────────────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE│                                                            │
└────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT                                                               │
├─────────────────────┬──────────────────────────┬───────┬────────────────────────────────────┤
│NR. ACT ÎMPUTERNICIRE│                          │ DATA  │                                    │
└─────────────────────┴──────────────────────────┴───────┴────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI                                                    │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME│                                                                      │
├──────────────────────┴────┬─────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ│             │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├──────┬────────────────────┴──────┬──────┼───┼───┴───┴───┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│JUDEŢ │                           │SECTOR│   │LOCALITATE │                                   │
├──────┼───────────────────────────┴──────┴───┴───────┬───┼────────┬────┬────────┬───┬────────┤
│STRADA│                                              │NR.│        │BLOC│        │SC.│        │
├──────┼─────┬───┬─────┬───────────┬──────────────────┼───┴───┬────┴────┴────────┴───┴────────┤
│ET.   │     │AP.│     │COD POŞTAL │                  │TELEFON│                               │
├──────┼─────┴───┴─────┴───────────┼──────┬───────────┴───────┴───────────────────────────────┤
│FAX   │                           │E-MAIL│                                                   │
└──────┴───────────────────────────┴──────┴───────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE                                                                        │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE                         │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │
├─────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│IBAN                 │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │  │
├──────────────────┬──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│TITULARUL CONTULUI│                                                                          │
├──────────────────┼──────────────────────────┬────────────┬──────────────────────────────────┤
│CONT NUMĂRUL      │                          │CODUL BĂNCII│                                  │
├──────────────────┼──────────────────────────┴────────────┴──────────────────────────────────┤
│NUMELE BĂNCII     │                                                                          │
├──────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BĂNCII     │                                                                          │
├──────┬───────────┴───────────────────┬──────┬───────────────────────────┬─────┬─────────────┤
│ORAŞUL│                               │ ŢARA │                           │ COD │             │
└──────┴───────────────────────────────┴──────┴───────────────────────────┴─────┴─────────────┘
┌──────────────┬───┬───┬───┬────────────────┬───┬───┬───┬─────────────────────────┬───┬───┬───┐
│NR. ANEXE     │   │   │   │NR. FACTURI     │   │   │   │NR. DOCUMENTE DE IMPORT  │   │   │   │
└──────────────┴───┴───┴───┴────────────────┴───┴───┴───┴─────────────────────────┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────┬───┬───────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Aţi mai avut cereri de             Da│   │Nr. de referinţă al        │   │   │   │   │   │   │
│rambursare anterioare?               ├───┤cererii anterioare         │   │   │   │   │   │   │
│                                   Nu│   │                           │   │   │   │   │   │   │
└─────────────────────────────────────┴───┴───────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┐
│Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din greşeală.                │   │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar următoarele:                 │
│   - în perioada la care se referă actuala cerere de rambursare, nu am efectuat livrări de   │
│bunuri sau prestări de servicii ce au avut loc sau au fost considerate ca având loc în       │
│România, cu excepţia, după caz a serviciilor prevăzute la pct. 49 alin. (3) lit a) şi b) din │
│Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal,                             │
│   - bunurile şi serviciile pentru care solicit rambursarea taxei aferente au fost utilizate │
│în vederea desfăşurării activităţii mele în calitate de persoană impozabilă,                 │
│   - faptul că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.                   │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia│                                                       │
├────────────────┬────────────────────┴────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Funcţia         │                                         │                                  │
├────────────────┼─────────────────────────────────────────┤             Ştampila             │
│Semnătura       │                                         │                                  │
└────────────────┴─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│                        Se completează de personalul organului fiscal                        │
├──────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal      │                                                                          │
├──────────────────┼────────────────┬─────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Număr înregistrare│                │Data înregistrare│   │   │ / │   │   │ / │   │   │   │   │
├──────────────────┴────────────────┼─────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele persoanei care a verificat  │                                                         │
└───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.03.02/8
 
   
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│                LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA                │
├────┬───────┬─────────────────┬────────────┬────────────┬────────┬────────┬────────────┤
│    │       │                 │            │   Codul    │        │        │Suma de taxă│
│    │       │                 │            │     de     │        │        │pe valoarea │
│Nr. │       │Natura bunurilor │ Denumirea  │identificare│  Data  │Numărul │  adăugată  │
│crt.│Tipul*)│sau a serviciilor│partenerului│  fiscală   │facturii│facturii│ solicitată │
│    │       │                 │            │     al     │        │        │     la     │
│    │       │                 │            │partenerului│        │        │ rambursare │
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┼───────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
├────┴───────┴─────────────────┴────────────┴────────────┴────────┴────────┼────────────┤
│TOTAL:                                                                    │            │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
 
   *) A - achiziţie, I - import, S - prestări de servicii.


   ANEXA Nr. 3


    INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt
stat membru al Uniunii Europene


   1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau maximum un an calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
    Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
   2.1. Cererea se depune în format electronic:
   - la registratura Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
   - la poştă, prin scrisoare recomandată.
   2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat, conform legii.
    Formatul se editează în două exemplare:
   - un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
   - un exemplar se păstrează de către solicitant.
    Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
    Programul de asistenţă este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.


    MODUL DE COMPLETARE
a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate
în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat
membru al Uniunii Europene


    Secţiunea 1
   - anul la care se referă declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
   - perioada aferentă operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 02-06)
    Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine:
   1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
   2. Codul de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a solicitantului.
    Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
   3. Se completează datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.
    Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit, se bifează căsuţa corespunzătoare şi se completează datele referitoare la numărul şi data actului de împuternicire.
    Cartuşul Date de identificare ale împuternicitului se completează doar în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit şi conţine:
   1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.
   2. Codul de identificare fiscală - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoană fizică.
    Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
   3. Se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al împuternicitului.
    Cartuşul Informaţii financiare conţine:
   1. Suma solicitată la rambursare - se înscrie suma solicitată. Înscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
   2. IBAN - se va înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
   3. Titularul contului - se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
   4. Cont numărul - se înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
   5. Codul băncii - se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
   6. Numele băncii - se înscrie numele băncii.
   7. Adresa, oraşul, ţara şi codul poştal al băncii - se înscrie adresa exactă a băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
    Contul trebuie deschis la o instituţie de credit participantă la sistemul electronic de plăţi din România sau la o instituţie de credit din străinătate. În această situaţie, instituţia de credit unde se află deschis contul în care urmează a se efectua plata trebuie să aibă un corespondent în România.
    Nr. anexe - se înscrie numărul anexelor ce însoţesc cererea.
    Nr. facturi - se înscrie numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    Nr. documente de import - se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru se specifică prin bifarea căsuţei corespunzătoare, precum şi prin specificarea numărului de referinţă repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, se bifează căsuţa "Nu".
    Secţiunea 2
    Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestările de servicii ce i-au fost efectuate.
    Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestări de servicii.
    Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
    Denumirea partenerului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului de servicii.
    Codul de identificare fiscală al partenerului - se înscrie codul de identificare fiscală comunicat de către furnizor sau prestatorul de servicii.
    Data facturii şi numărul facturii - se înscriu data, respectiv numărul facturii din care reiese suma solicitată spre rambursare.
    Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la rambursare - se înscrie suma de taxă pe valoarea adăugată ce reiese din factura respectivă.
    Toate sumele se înscriu în lei.


   ANEXA Nr. 4


    CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene


    Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
    Cod MF: 14.13.03.02/8
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire:
   - se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
    Se difuzează: gratuit
    Se utilizează la: rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
    Se întocmeşte de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
    Circulă: - în format electronic, la organul fiscal competent;
   - în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
    ▪ un exemplar la solicitant;
    ▪ un exemplar la organul fiscal.
    Se păstrează: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
   - formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


   ANEXA Nr. 5


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
    Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi
    Nr. înregistrare ............... data ...............


    DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate
să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în
alt stat membru al Uniunii Europene


    Către: Denumire/Nume, prenume ...............................................
    Cod de identificare fiscală .................................................
    Adresa: Localitatea ........................................................, str. ........................................... nr. ...., bl. ....., ap. ....., etaj ......., judeţul/sectorul ............................................... .
    În baza art. 1472 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru perioada .........................................................., înregistrată cu nr. ............................. din ..................................... cu numărul de referinţă ................................. şi a analizei/cercetării la faţa locului efectuate în perioada ......................................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel:
    TVA solicitată la rambursare .......................... lei
    TVA aprobată la rambursare .......................... lei
    TVA respinsă la rambursare .......................... lei
    Motivul de fapt
    ...............................................................................................................................
    ...............................................................................................................................
    Temeiul de drept
    Act normativ: ..................................................., art. ..... paragraful .............. pct. ...... lit. ..... alin. ..........
    ..................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................
    Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent, potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
   
     Aprobat                   Verificat                        Întocmit
     Funcţia                    Funcţia                         Funcţia
.................         ....................          ........................
 (Nume, prenume)            (Nume, prenume)                 (Nume, prenume)
.................         ....................          ........................
     (Data)                     (Data)                           (Data)
.................         ....................          ........................
   (Semnătura)                (Semnătura)                     (Semnătura)
 
    Cod MFP: 14.13.02.02/08



 

 

 

 

Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura